Varmasti jokainen Helsingissä Stockmannin ohitse viime aikoina kävellyt on huomannut, että iso kyltti pääovella on vaihtunut tekstiin BROOKLYNN. Miksi? Mitä tämä Brooklynn-teema pitää sisällään?
Allekirjoittanut pähkäsi oikeasti hyvän tovin, miksi ihmeessä kyltissä seisoo kaksi N-kirjainta, kunnes välähti; niin on Stockmann-nimessäkin. Kyltti on siis sanaleikki, joka yhdistää perinteisen Stockmannin sekä New Yorkin trendikkään kaupunginosan, Brooklynin.
3.9. eli torstaista alkaen Stockmannilta voi muun muassa napata matkaansa ah niin amerikkalaisen bagelin, sillä Deli aukeaa jo kello 7 aamulla. Saimmekin aamupalatilaisuudessa maistella ihania bageleita, vihersmoothieta sekä myös myyntiin tulevia macaronseja, joiden makuina olivat juustokakku, Oreo, mustikka sekä peanutbutter. Kokeilkaa Oreo-macaronia, se oli todellakin herkkua! Brooklynissa deli on käsite ja sieltä voi napata bagelin aamulla matkaan ja kävellä kaduilla sitä syöden – saman voit nyt toteuttaa Helsingin kaduilla!
Kaikilla Stockmannien ruokaosastoilla on mahdollisuus tutustua lähituottajiin ja maistella ruokauutuuksia . Helsingin Stockmannilta löytyy myös punavuorelaisen Brooklyn Cafen Brendan ja Sharron Toddin valmistamia bageleita ja kuppikakkuja ensi torstaista lauantaihin.
Kampanjaan kuuluu lisäksi mm. muotinäytökset, erilaiset pop up-myymälät ja Herkuissa tarjolla olevat Brooklyn-maut. Mukaansa voi napata Herkusta vaikka resepti-vihkosen ja toteuttaa ruokia kotona. Brooklyniläinen design-duo, Michael Tabie ja Karen Goheen, on suunnitellut kampanjaan omia tuotteita, joista saimme kotiin kassin sekä ihanan täyttä pellavaa olevan keittiöpyyhkeen. Myös t-paita samaisella printillä löytyy valikoimista.